Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- Administracja
- Gmina
- Kultura i Oświata
- Biblioteka Publiczna
- Szkoły
- Zespół Szkół w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Makowiskach
- Szkoła Podstawowa w Mazowszu
- Szkoła Podstawowa w Steklinie
- Szkoła Podstawowa w Osówce
- HISTORIA SZKOŁY
- O PATRONIE
- AKTUALNOŚCI
- OGŁOSZENIA
- RODO
- PEDAGOG POLECA
- WYKAZ DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELI
- NASZE SUKCESY
- PROJEKT LGD 2025 - AKTYWNY ŚWIAT MŁODZIEŻY
- EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów
- PROJEKTY
- SPORT
- PRAWO SZKOLNE
- NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
- RADA RODZICÓW
- ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
- WOLONTARIAT SZKOLNY
- Egzamin Ósmoklasisty 2024
- ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
- Przedszkole Publiczne w Czernikowie
- Szkoła Muzyczna w Czernikowie
- Organizacje i stowarzyszenia
- 700-lecie Czernikowa
- Sport
- Sport Gminny
- Sport Szkolny
- Rok szkolny 2021/2022
- Rok szkolny 2020/2021
- Rok szkolny 2019/2020
- Rok szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2015/2016
- Rok szkolny 2014/2015
- Rok szkolny 2013/2014
- Rok szkolny 2012/2013
- Rok szkolny 2011/2012
- Rok szkolny 2010/2011
- Rok szkolny 2009/2010
- Rok szkolny 2008/2009
- Rok szkolny 2007/2008
- Rok szkolny 2006/2007
- Rok szkolny 2005/2006
- Senior Games
- Ogłoszenia i Komunikaty
- Parafie
- Dwa Słowa on-line
- Ochrona Danych Osobowych
Rotator zdjęć
Ważne linki
Menu
- Biblioteka Publiczna
- Szkoły
- Zespół Szkół w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Makowiskach
- Szkoła Podstawowa w Mazowszu
- Szkoła Podstawowa w Steklinie
- Szkoła Podstawowa w Osówce
- HISTORIA SZKOŁY
- O PATRONIE
- AKTUALNOŚCI
- OGŁOSZENIA
- RODO
- PEDAGOG POLECA
- WYKAZ DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELI
- NASZE SUKCESY
- PROJEKT LGD 2025 - AKTYWNY ŚWIAT MŁODZIEŻY
- EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów
- PROJEKTY
- SPORT
- PRAWO SZKOLNE
- NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
- RADA RODZICÓW
- ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
- WOLONTARIAT SZKOLNY
- Egzamin Ósmoklasisty 2024
- ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
- Przedszkole Publiczne w Czernikowie
- Szkoła Muzyczna w Czernikowie
- Organizacje i stowarzyszenia
- 700-lecie Czernikowa
VIII. Nagrody, wyróżnienia i kary
VIII. Nagrody, wyróżnienia i kary
§ 23 Nagrody i wyróżnienia
1. Za bardzo dobre i dobre wyniki w nauce, przykładną postawę, pozytywne działania na rzecz szkoły i środowiska oraz za osiągnięcia w konkursach, zawodach i olimpiadach uczeń może otrzymać nagrody i wyróżnienia.
2. W gimnazjum przyznaje się następujące nagrody i wyróżnienia:
a) pochwała wychowawcy klasy;
b) pochwała dyrektora;
c) dyplom uznania;
d) list gratulacyjny do rodziców;
e) nagroda rzeczowa organizatorów i sponsorów szkolnych konkursów i zawodów;
f) nagroda rzeczowa dyrektora;
g) wpis do Złotej Księgi Absolwentów;
h) tytuł Najlepszego Ucznia Roku;
i) tytuł Najlepszego Sportowca Roku;
j) świadectwo z wyróżnieniem;
§ 24 Kary i inne środki wychowawcze
1. Za nieprzestrzeganie postanowień statutu, nieprzestrzeganie innych obowiązujących w szkole przepisów prawa wewnątrzszkolnego, lekceważący stosunek do obowiązków szkolnych, za naganne postawy i zachowania w liceum stosuje się następujące kary:
a) upomnienie wychowawcy wobec klasy;
b) nagana wychowawcy klasy;
c) upomnienie dyrektora (wicedyrektora) szkoły;
d) nagana dyrektora (wicedyrektora);
e) nagana dyrektora szkoły z ostrzeżeniem;
f) przeniesienie dyscyplinarne do innej klasy na podstawie uchwały rady pedagogicznej;
g) zawieszenie w ustanowionych w szkole przywilejów;
h) skierowanie do szkoły w obwodzie, w którym uczeń zamieszkuje.
2. Uczeń może być przeniesiony do innego oddziału, na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej w przypadkach:
a) umyślnego spowodowania uszczerbku na zdrowiu kolegów,
b) dopuszczenia się kradzieży,
c) wchodzenia w kolizję z prawem szkolnym i ogólnie obowiązującym,
d) demoralizacji innych uczniów,
e) stosowania przemocy,
f) dewastacji obiektów szkolnych,
g) permanentnego naruszania postanowień statutu
3. Wymierzona kara powinna być adekwatna do popełnionego przewinienia i zastosowana wg podanej w ust.1 kolejności. W wyjątkowych przypadkach można od razu wymierzyć karę wyższą.
4. Oprócz kar i nagród środkami wychowawczymi są:
a) indywidualna praca wychowawcy z uczniem;
b) wzmożona współpraca z rodzicami/ opiekunami ucznia, także pełnoletniego, o charakterze informacyjnym, doradczym, wspierającym itp.
c) skierowanie ucznia na zajęcia specjalistyczne takie, jak: socjoterapeutyczne, psychoterapia, korekcyjne, wyrównawcze, konsultacje specjalistyczne i inne odbywające się na terenie szkoły lub w placówkach specjalistycznych;
d) indywidualne działania pedagoga szkolnego;
e) działania opiekuńcze i wspomagające funkcjonowanie ucznia w społeczności szkolnej.
5. W przypadkach rażącego naruszenia norm współżycia w szkole stosuje się środki wychowawcze (kary) pozostające w gestii dyrektora. Wniosek w tym zakresie formułuje wychowawca po uzyskaniu informacji o zaistniałym zdarzeniu i przeanalizowaniu sprawy oraz ewentualnym skonsultowaniu problemu z zespołem wychowawców na danym poziomie, w terminie do 7 dni od powzięcia wiadomości o zdarzeniu.
6. W sytuacji znacznego naruszenia przez ucznia dyscypliny szkolnej w zakresie frekwencji na zajęciach lekcyjnych stosuje się kary pozostające w gestii dyrektora (wicedyrektora) – 15 godzin nieusprawiedliwionych jest podstawą skierowania wniosku do dyrektora szkoły. Wniosek ten powinien wpłynąć nie później niż 7 dni od terminu obliczenia frekwencji za dany miesiąc przez wychowawcę.
7. Od nałożonej kary uczeń może się odwołać na warunkach określonych w rozdziale X § 41 niniejszego statutu.
8. Na wszystkich etapach postępowania wychowawczego kary dyscyplinarne należy stosować po uprzednim wysłuchaniu ucznia, którego sprawa dotyczy.
9. O zastosowaniu kar dyscyplinarnych wobec ucznia wychowawca niezwłocznie powiadamia jego rodziców.
§ 25 Tryb postępowania wobec uczniów naruszających postanowienia statutu gimnazjum
1. Działania wychowawcy klasy.
a) Podstawową pracę z uczniem prowadzi wychowawca, stosując pozostające w jego gestii środki wychowawcze, podejmując współpracę nad problemem z rodzicami ucznia, a także z pedagogiem lub psychologiem szkolnym oraz z innymi nauczycielami.
b) W trudniejszych przypadkach wychowawca może zawrzeć z uczniem pisemny kontrakt wynegocjowany z tymże uczniem i jego rodzicami.
c) Kontrakt powinien być sporządzony na piśmie i podpisany przez obie strony: wychowawcę i ucznia z potwierdzeniem jego rodziców.
d) Kontrakt powinien być spisany dopiero po przeprowadzeniu rozmowy z uczniem i jego rodzicami na temat istoty i przyczyn problemu będącego przedmiotem kontraktu oraz ustalenia sposobów jego rozwiązania.
e) Powinien zawierać powód spisania kontraktu, jego przyczynę (które z postanowień statutu
zostały przez ucznia naruszone).
f) Określenia oczekiwanej zmiany powinny być jasne i konkretne. Co w zachowaniach ucznia dotyczących problemu zawartego w kontrakcie jest dozwolone, a co nie.
g) Znaczące również będą zawarte w kontrakcie deklaracje i zobowiązania wychowawcy oraz rodziców w związku z pracą nad rozwiązaniem zaistniałego problemu.
h) Kontrakt powinien zawierać także konsekwencje wynikające z nieprzestrzegania powyższych warunków. Istotne jest, by były one realne i możliwe do zastosowania (zgodne ze statutem szkoły). Dotyczy to obu zainteresowanych stron.
i) Pożądane jest także określenie czasu, na jaki kontrakt będzie obowiązywał.
j) Kontrakt należy sporządzić w trzech egzemplarzach (dla ucznia, rodziców i wychowawcy).
k) Kontrakt jest sposobem oddziaływania wychowawczego i nie może być stosowany jako kara, a tym bardziej jako jej zawieszenie ( w rozumieniu art.31 niniejszego statutu).
2. Działania dyrektora szkoły i jego zastępców, wsparcie ze strony zespołu wychowawców klas.
a) Jeżeli zastosowane do tej pory środki wychowawcze nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, wychowawca kieruje wniosek do dyrektora szkoły o zastosowanie wobec ucznia pozostających w jego gestii środków.
b) Dyrektor szkoły rozpatruje sprawę i stosuje środki wychowawcze wobec uczniów w obecności wychowawcy klasy lub pedagoga szkolnego.
c) Wychowawca może także zwrócić się do zespołu wychowawców na swoim poziomie klasowym w celu skonsultowania sposobu dalszego postępowania oraz przeprowadzenia rozmowy wychowawczej z uczniem przedkładając informację o istocie problemu i dotychczas zastosowanych środkach wychowawczych przewodniczącemu zespołu.
d) O terminie rozpatrywania sprawy wychowawca powiadamia ucznia i jego rodziców opiekunów.