Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- Administracja
- Gmina
- Kultura i Oświata
- Biblioteka Publiczna
- Szkoły
- Zespół Szkół w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Makowiskach
- Szkoła Podstawowa w Mazowszu
- Szkoła Podstawowa w Steklinie
- Szkoła Podstawowa w Osówce
- HISTORIA SZKOŁY
- O PATRONIE
- AKTUALNOŚCI
- OGŁOSZENIA
- RODO
- PEDAGOG POLECA
- WYKAZ DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELI
- NASZE SUKCESY
- PROJEKT LGD 2025 - AKTYWNY ŚWIAT MŁODZIEŻY
- EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów
- PROJEKTY
- SPORT
- PRAWO SZKOLNE
- NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
- RADA RODZICÓW
- ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
- WOLONTARIAT SZKOLNY
- Egzamin Ósmoklasisty 2024
- ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
- Przedszkole Publiczne w Czernikowie
- Szkoła Muzyczna w Czernikowie
- Organizacje i stowarzyszenia
- 700-lecie Czernikowa
- Sport
- Sport Gminny
- Sport Szkolny
- Rok szkolny 2021/2022
- Rok szkolny 2020/2021
- Rok szkolny 2019/2020
- Rok szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2015/2016
- Rok szkolny 2014/2015
- Rok szkolny 2013/2014
- Rok szkolny 2012/2013
- Rok szkolny 2011/2012
- Rok szkolny 2010/2011
- Rok szkolny 2009/2010
- Rok szkolny 2008/2009
- Rok szkolny 2007/2008
- Rok szkolny 2006/2007
- Rok szkolny 2005/2006
- Senior Games
- Ogłoszenia i Komunikaty
- Parafie
- Dwa Słowa on-line
- Ochrona Danych Osobowych
Rotator zdjęć
Ważne linki
Menu
- Biblioteka Publiczna
- Szkoły
- Zespół Szkół w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Makowiskach
- Szkoła Podstawowa w Mazowszu
- Szkoła Podstawowa w Steklinie
- Szkoła Podstawowa w Osówce
- HISTORIA SZKOŁY
- O PATRONIE
- AKTUALNOŚCI
- OGŁOSZENIA
- RODO
- PEDAGOG POLECA
- WYKAZ DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELI
- NASZE SUKCESY
- PROJEKT LGD 2025 - AKTYWNY ŚWIAT MŁODZIEŻY
- EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów
- PROJEKTY
- SPORT
- PRAWO SZKOLNE
- NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
- RADA RODZICÓW
- ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
- WOLONTARIAT SZKOLNY
- Egzamin Ósmoklasisty 2024
- ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
- Przedszkole Publiczne w Czernikowie
- Szkoła Muzyczna w Czernikowie
- Organizacje i stowarzyszenia
- 700-lecie Czernikowa
Aneks do statutu
Aneks nr 1
Na podstawie rozporządzenia MENiS z dnia 7 wrzesnia 2004 r. /Dz. U. nr 199, poz. 2046/ w sprawie warunków i sposobów oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, w treści statutu wprowadza się następujące zmiany:
§ 33 p.2 otrzymuje brzmienie:
Ocenę zachowania śródroczną i końcoworoczną ustala się według poniższej skali, z zastrzeżeniem ust. 4a:
a) wzorowe;
b) bardzo dobre;
c) dobre;
d) poprawne;
e) nieodpowiednie;
f) naganne.
§ 34 punktowy system oceniania zachowania otrzymuje brzmienie:
Uwagi ogólne:
1. Ogólne zasady postępowania są zgodne ze Dokumentami Prawa Wewnątrzszkolnego.
2. System uwzględnia pozytywne i negatywne zachowania ucznia, co przekłada się na punkty dodatnie i ujemne.
3. Każdy wychowawca zapoznaje uczniów i ich rodziców z zasadami systemu.
4. Wychowawca dołącza założenia systemu do dziennika lekcyjnego i zakłada zeszyt uwag wg podanego niżej wzoru (dla każdego ucznia osobna karta).
5. Wpisów do zeszytu zarówno dodatnich i ujemnych punktów dokonują: głównie wychowawca, pedagog szkolny, nauczyciel przedmiotu.
6. Wnioski o wpisanie uwag do zeszytu mogą zgłaszać: inni pracownicy szkoły, uczniowie, osoby spoza szkoły.
7. Zobowiązuje się nauczycieli do sumiennego wpisywania punktów.
8. Uczeń ma prawo znać treść wpisu oraz liczbę przyznanych punktów.
9. Ocenę zachowania ucznia ustala się na podstawie zgromadzonej przez niego liczby punktów.
10. Ustalona przez wychowawcę w oparciu o założenie systemu ocena jest ostateczna.
11. Na początku ocenianego okresu każdy uczeń otrzymuje 70 punktów dodatnich, czyli środkową wartość punktową oceny „ dobre”.
|
|
|
|
wzorowe |
powyżej 90 |
|
bardzo dobre |
od 81 do 90 |
|
dobre |
od 61 do 80 |
|
poprawne |
od 51 do 60 |
|
nieodpowiednie |
od 31 do 50 |
|
naganne |
Poniżej 30 |
PUNKTY DODATNIE PRZYZNAWANE ZA POZYTYWNE ZACHOWANIE
I POSTAWĘ UCZNIA
Kryteria |
Liczba pkt. |
KULTURA OSOBISTA | |
|
Punkty przyznawane przez wychowawcę (osobiście lub na wniosek innych osób) na koniec semestru /roku za:
|
0 – 2 za każdy punkt max 12 |
STOSUNEK DO OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH | |
|
Punkty przyznawane przez wychowawcę (osobiście lub na wniosek innych osób) na koniec semestru /roku za: · przestrzeganie postanowień regulaminu szkoły (w tym: punktualność, systematyczne odrabianie prac domowych, pozostawianie porządku po sobie w miejscu pracy, przestrzeganie zasad BHP)
|
0 – 1 za każdy punkt max 4 0 – 1 0 – 2 0 – 2 0 – 1 max 10 |
AKTYWNOŚĆ | |
|
Działanie na rzecz szkoły – punkty przyznawane przez wychowawcę na koniec semestru/roku:
Punkty przyznawane każdorazowo: · udział w szkolnych konkursach i zawodach sportowych, · udział w pozaszkolnych konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych, · sukces w szkolnych, pozaszkolnych konkursach i zawodach Laureaci miejsca 1, 2, 3: - szkolny - gminny - powiatowy - wojewódzki - ogólnopolski |
0 - 5 1 za każde max 5
0 - 3
1 za każde max 10 2 za każde
1 2 3 5 8 |
|
Działania na rzecz klasy
|
0 – 3 0 – 2
0 – 3
0 – 3 |
|
|
max 11 |
PUNKTY UJEMNE PRZYZNAWANE ZA NIEODPOWIEDNIE ZACHOWANIE I POSTAWĘ UCZNIA W SZKOLE I POZA NIĄ
Kryteria |
Liczba pkt.
za każde przewinienie |
KULTURA OSOBISTA | |
|
Palenie papierosów, picie alkoholu, zażywanie narkotyków w szkole i poza nią (dotyczy takze posiadania używek). |
20 |
|
Kradzież. |
20 |
|
Handel narkotykami. |
30 |
|
Przemoc fizyczna i psychiczna (zastraszanie, wymuszanie, znęcanie się, pobicia). |
10 |
|
Przejawy agresywnego zachowania wobec rówieśników: bójki, zachęcanie i podżeganie do bójek |
pierwsza – 3 każda kolejna – 5 |
|
Lekceważący stosunek do nauczycieli i pracowników szkoły. |
pierwsza – 3 każda kolejna – 5 |
|
Agresywne zachowania wobec nauczycieli, pracowników szkoły i ich mienia (jawny brak szacunku – wulgarny język, próby zastraszania, przemoc) |
20 |
|
Fałszowanie dokumentów, np. - usprawiedliwień (i inne) - dziennika lekcyjnego |
5 20 |
|
Wywoływanie sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu własnemu i innych (np. podstawienie nóg, rzucanie przedmiotów, szarpanie, poszturchiwanie, popychanie itp.) |
1 |
|
Celowe niszczenie mienia szkolnego (w przypadku naprawy szkoły przyznaje się połowę punktów ujemnych). |
4 |
|
Brak poszanowania mienia kolegów i środowiska lokalnego (np. plucie, szarpanie odzieży, niszczenie przyborów szkolnych, znaków drogowych, ławek w parku itp.) |
1 – 3 |
|
Niekulturalne zachowanie wobec dorosłych. |
1 – 3 |
|
Wulgarny język. |
2 |
|
Przeszkadzanie w prowadzeniu zajęć (rozmowy, chodzenie po klasie, jedzenie, żucie gumy, lekceważenie poleceń nauczyciela i in.). Punkt przyznawany jest na zakończenie lekcji. |
1 |
|
Wyzywający, niestosowny wygląd (strój, rażący makijaż, fryzury, malowane włosy, niezgodne z regulaminem kolczyki) – jednorazowo na koniec semestru /roku |
2 |
|
Niekulturalne lub niezgodne z regulaminem zachowanie w autobusie, nieprzestrzeganie zasad BHP, niewłaściwy stosunek do opiekuna lub kierowcy. |
3 |
STOSUNEK DO OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH | |
|
Wagary - za każdą godzinę |
1 |
|
Spóźnienia: za każde 5 spóźnień (na koniec semestru). |
2 |
|
Nieprzygotowanie do lekcji (ustawiczny brak podręcznika, zeszytu, przyborów). |
1 |
|
Inne przejawy lekceważenia regulaminu - samowolne opuszczenie terenu szkoły, pozostawienie w budynku szkoły na przerwie /okres wiosenno-letni/, noszenie kurtek i czapek w klasie, nieuzasadnione przebywanie w szkolnych toaletach w czasie przerw i in.) |
1 |
PRZYKŁAD PODSUMOWANIA PUNKTACJI – WYSTAWIANIE OCENY Z ZACHOWANIA
|
Uczeń |
Punktacja pocz. wg p. 10 system |
Uzyskane punkty |
Razem punktów |
ocena | |
|
dodatnie |
ujemne | ||||
|
|
|
|
|
|
|