Przejdź do sekcji:
Menu na urządzeniach mobilnych
- Aktualności
- Administracja
- Gmina
- Kultura i Oświata
- Biblioteka Publiczna
- Szkoły
- Zespół Szkół w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Makowiskach
- Szkoła Podstawowa w Mazowszu
- Szkoła Podstawowa w Steklinie
- Szkoła Podstawowa w Osówce
- HISTORIA SZKOŁY
- O PATRONIE
- AKTUALNOŚCI
- OGŁOSZENIA
- PEDAGOG POLECA
- WYKAZ DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELI
- NASZE SUKCESY
- PROJEKT LGD 2025 - AKTYWNY ŚWIAT MŁODZIEŻY
- EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów
- PROJEKTY
- SPORT
- PRAWO SZKOLNE
- NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
- RADA RODZICÓW
- ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
- WOLONTARIAT SZKOLNY
- Egzamin Ósmoklasisty 2024
- ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
- Przedszkole Publiczne w Czernikowie
- Szkoła Muzyczna w Czernikowie
- Organizacje i stowarzyszenia
- 700-lecie Czernikowa
- Sport
- Sport Gminny
- Sport Szkolny
- Rok szkolny 2021/2022
- Rok szkolny 2020/2021
- Rok szkolny 2019/2020
- Rok szkolny 2018/2019
- Rok szkolny 2017/2018
- Rok szkolny 2016/2017
- Rok szkolny 2015/2016
- Rok szkolny 2014/2015
- Rok szkolny 2013/2014
- Rok szkolny 2012/2013
- Rok szkolny 2011/2012
- Rok szkolny 2010/2011
- Rok szkolny 2009/2010
- Rok szkolny 2008/2009
- Rok szkolny 2007/2008
- Rok szkolny 2006/2007
- Rok szkolny 2005/2006
- Senior Games
- Ogłoszenia i Komunikaty
- Parafie
- Dwa Słowa on-line
- Ochrona Danych Osobowych
Rotator zdjęć
Ważne linki
Menu
- Biblioteka Publiczna
- Szkoły
- Zespół Szkół w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Czernikowie
- Szkoła Podstawowa w Makowiskach
- Szkoła Podstawowa w Mazowszu
- Szkoła Podstawowa w Steklinie
- Szkoła Podstawowa w Osówce
- HISTORIA SZKOŁY
- O PATRONIE
- AKTUALNOŚCI
- OGŁOSZENIA
- PEDAGOG POLECA
- WYKAZ DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELI
- NASZE SUKCESY
- PROJEKT LGD 2025 - AKTYWNY ŚWIAT MŁODZIEŻY
- EU-geniusz w świecie naukowych żywiołów
- PROJEKTY
- SPORT
- PRAWO SZKOLNE
- NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
- RADA RODZICÓW
- ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
- WOLONTARIAT SZKOLNY
- Egzamin Ósmoklasisty 2024
- ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY I ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
- Przedszkole Publiczne w Czernikowie
- Szkoła Muzyczna w Czernikowie
- Organizacje i stowarzyszenia
- 700-lecie Czernikowa
Program SUS
Konferencja Regionalna Szkół SUS -Włocławek 10.11. 2006
dyrektor i zastępca rzecznika SUS wziął udział w konferencji regionalnej we Włocławku, gdzie odbyło się szkolenie w zakresie UCZENIA i OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO oraz zawiażanie sieci szkół wokół rozwiązywania wspólnych problemów (agresaja, obowiązki uczniów, współudział rodziców, itp), dyskusje, dzielennie się wiedza, doswiadczeniem i problemami z partnerskimi szkołami w SUSdziałania w SUS (od 2003 do 2006)
- zapoznanie się z akcją Szkoły Uczącej Się
- decyzja Rady Pedagogicznej po konsultacji z Radą Rodziców i SU
- Szkolenia róznych grup nauczycielskich w SUS -CEO 2003/2004
- diagnoza podmiotów szkoły: Uczniów, Rodziców, Nauczycieli - listopad/grudzień 2003
- raport koleżeński z badania jakości pracy szkoły - luty 2004
- analiza raportu przez Rp i RR
- wybór obszarów działania, priorytetów, standardów i wskaźników sukcesu, terminów
- powołanie zespołów zadaniowych - maj 2004
- badanie stanu początkowego
- realizacja zaplanowanych w grupach zadaniowych działań przez wszystkie podmioty szkoły
- monitorowanie działań i badanie stanu końcowego
- czerwiec 2005 RAPORT - Szkolny System Zapewniania Jakości; refleksje; ewaluacja
- szkolenia przygotowujące do panelu, udział w panelach koleżeńskich innych placówek
- zatwierdzenie przez CEO zaopiniowanego przez RP,RR,SU iwysłanego przez rzecznika RAPORTU z mierzenia jakości pracy w SP im. K.K. Baczynskiego w Czernikowie
- Panel koleżeński - grudzień 2005 - z udziałem kilkunastu wybranych szkól- pomoc w określeniu zasadności dokonanego raportu i jego ewaluacji
- podsumowanie wieloletniej pracy na PANELU KOLEŻEŃSKIM; zatwierdzenie Raportu
- publiczne wręczenie tytułu SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ przez przedstawiciela SUS w obecności RR, przedstawicieli RR, SU, organu nadzorującego i i społeczeństwa
- zawieszenie tytułu SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ na korytarzu
- dalsze działania wynikające z doświadczeń SUS-a; poprawa jakości pracy, udział w szkoleniach, programach i spotkaniach regionalnych; budowanie sieci szkół SUS
SZKOŁA UCZĄCA SIĘ
Szkoła Podstawowa w Czernikowie w programie SUS!
Celem programu SUS jest:
zbudowanie sieci współpracujących ze sobą szkół, które razem stworzą system zapewniania dobrej praktyki szkolnej,
dobrowolne przyjęcie w szkole specjalnych procedur kontroli własnej pracy i współdziałania,
współpraca z innymi szkołami w formie wspólnej refleksji i „koleżeńskiej krytyki”,
dzielenie się doświadczeniami.
Podstawą działania szkół należących do klubu SUS jest:
► współpraca w zespołach nauczycielskich,
► określanie celów edukacyjnych i wychowawczych w sposób pozwalający na kontrolę stopnia ich realizacji,
► rzetelne monitorowanie efektów swojej pracy, refleksja nad stosowaną praktyką dydaktyczną, wychowawczą i organizacyjną,
► tworzenie kultury szkolnej opartej na współpracy nauczycieli, rodziców i uczniów
► wymiana tworzonych materiałów oraz otwarta dyskusja na d napotykanymi problemami.
Szkoły Uczące Się starają się, aby uczniowie wierzyli we własne siły, zdobywali rzetelną wiedzę i ważne umiejętności, nauczyciele pracowali nad tym, aby coraz lepiej uczyć i wychowywać, rodzice uczestniczyli w życiu szkoły i wspierali jej działania. Chcą, aby szkoła była coraz lepsza.
Program prowadzony jest we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, wykorzystywane są w nim doświadczenia programu Komisji Europejskiej, programu TERM, europejskich i amerykańskich systemów zapewnienia jakości i akredytacji szkół. Centrum Edukacji Europejskiej współpracuje z dwoma amerykańskimi uniwersytetami. W klubie SUS działa obecnie ponad 200 szkół.
Nauczyciele z naszej szkoły: Dariusz Chrobak, Piotr Buczyński, Grażyna Kasprowicz i Dariusz Janiszewski uczestniczyli w dniach 24-26 października w I szkoleniu liderów badania jakości pracy szkoły w Miętnem k/Warszawy. Poznawali zasady diagnozowania szkół i narzędzia diagnostyczne temu służące. Następnie P. Buczyński i D. Janiszewski diagnozowali zaprzyjaźnioną szkołę – Gimnazjum nr 12 w Poznaniu. W tym samym czasie w naszej szkole gościliśmy nauczycieli ze szkoły w Kościelcu gm. Pakość, którzy będą tworzyć raport o naszej szkole. Kolejnym etapem pracy było wprowadzenie wyników ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli oraz danych z kwestionariusza wywiadu z dyrektorem szkoły, SU i RR do komputera.
W czasie II szkolenia (20-21 listopada – Poznań) diagności P. Buczyński i D. Janiszewski analizowali wyniki ankiet oraz rozpoczęli tworzenie raportu o stanie szkoły.
Czeka nas jeszcze bardzo dużo wysiłku, ale wierzymy, że poznanie mocnych i słabych stron naszej placówki pozwoli nam w przyszłości stworzyć nowe standardy działań, prowadzące do poprawy jakości pracy szkoły i przyniesie wymierne korzyści wszystkim tym, którym zależy na dobru dzieci.