Urząd Gminy Czernikowo

Imieniny: Józefa, Bogdana, Nataszy

Wyszukiwarka

Treść strony

Od stycznia 2004 roku przy Szkole Podstawowej w Czernikowie działa Szkolny Klub Turystyczny Włóczykije. Należy do niego 23 uczniów z klas IV – VI.
Głównym celem klubu jest propagowanie wśród dzieci turystyki pieszej poprzez organizowanie rajdów po najbliższej okolicy. Dzięki wędrówkom młodzi piechurzy poznają ciekawe miejsca swojej małej ojczyzny i aktywnie spędzają czas wolny. Przeszli już siedem tras liczących razem ponad 70 km. i tym samym zdobyli popularną odznakę PTTK.
Rajdy odbywają się najczęściej w soboty lub po południu w ciągu tygodnia pod opieką nauczycieli szkoły podstawowej – Moniki Piątkowskiej i Piotra Buczyńskiego oraz nauczyciela tutejszego gimnazjum Tomasza Różewickiego.
Wkrótce Włóczykije wyruszą na kolejne szlaki, powędrują nowymi ścieżkami i z pewnością odkryją piękne, interesujące miejsca małej i dużej ojczyzny.
Dnia 29. 01. 2004r. odbył się pierwszy rajd Szkolnego Klubu Turystycznego Włóczykije. Wzięło w nim udział 24 członków z kl. IV – VI oraz czworo opiekunów. Przy pięknej, zimowej pogodzie pokonaliśmy trasę liczącą 11, 5 km. Wędrówkę rozpoczęliśmy sprzed budynku szkoły. Szlak wiódł przez Czernikowo, Wygodę, Steklinek, Jackowo i z powrotem do Czernikowa.
Dnia 25. 02. 2004r. pokonaliśmy drugą trasę wiodącą przez malownicze tereny naszej gminy. Tym razem z Czernikowa ruszyliśmy przez las ( Kępiacz ) do Witowęża. Pogoda nie była tego dnia dla nas łaskawa, ale i tak dopisywały nam humory. Pod czujnym okiem opiekunów żwawym krokiem przeszliśmy 9,5 km.
Dnia 3. 04. 2004r.wybraliśmy się na trzeci rajd, który liczył 13 km. Najpierw pojechaliśmy autobusem do sąsiedniego Obrowa, a stamtąd drogą przez las prowadzącą przez Sąsieczno i Zimny Zdrój wróciliśmy do Czernikowa. Trasę pokonaliśmy w 2,5 godziny.
Dnia 1.05.2004r.przy pięknej, słonecznej pogodzie wyruszyliśmy w kolejną trasę. Wiodła ona z Czernikowa przez Wygodę i Osówkę nad jezioro Zacisze. Pokonaliśmy 10 km. Do Czernikowa wróciliśmy autobusem.
Dnia 5. 06. 2004r.przeszliśmy trasę liczącą 14 km. Najpierw pojechaliśmy autobusem do Obrowa. Stąd wyruszyliśmy do Osieka, a potem drogą wiodącą przez las do Czernikowa. Dobrych humorów nie popsuł nam nawet padający deszcz.
Dnia 18. 09. 2004r. wzięliśmy udział w pierwszym rajdzie po wakacjach wiodącym ze Steklina przez Niedźwiedź, Hornówek do Kijaszkowa. Odbywał się tam Ogólnopolski Zlot Rowerowy. Razem z rowerzystami odpoczywaliśmy przy ognisku posilając się pyszną grochówką.
Dnia 10.11.2004r.obył się rajd na trasie Makowska-Osówka-Czernikowo połączony ze zwiedzaniem kościoła oraz cmentarza ewangelickiego w Makowiskach.
W dniu 10.01.2005r.dwudziestu członków klubu włóczykije po zweryfikowaniu ich książeczek, uzyskało popularną odznakę turystyki pieszej PTTK.
  • -

Czwartek: 7.00 - 15.00
Piątek: 7.00 - 13.00

Statystyki

Naszą stronę odwiedziło już 9159 osób Gratulujemy, jesteś jedną z nich!

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.